Rožnov zvažuje úsekové měření rychlosti

„Máme informace, že je dlouhodobě překračována rychlost v ulici Dukelských hrdinů a v opraveném úseku silnice I/35. Ta místa nejsme schopni pokrýt trvale našimi strážníky, neboť je potřebujeme k jiným činnostem,“ upozornil starosta Radim Holiš.

Laserový radar koupila městská policie v polovině loňského roku. Foto: Alexandra Buršíková

Bude rychlost řidičů v Rožnově pod Radhoštěm hlídat radar ve stacionárních budkách, nebo průjezdný měřící systém? To je otázka, na kterou budou v letošním roce hledat odpověď městští policisté.

„Na základě důsledné analýzy statistik nehodovosti a nedodržování povolené rychlosti vybereme, který systém je pro Rožnov vhodnější,“ řekl ředitel městské policie Aleš Pilař.

Výhodou stacionárních stanovišť je preventivní účinek. Řidiči by totiž nevěděli, ve kterém místě se právě měří, takže by byli nuceni jezdit podle předpisů. Zakoupení budek by navíc nepřišlo nijak draho, jedna by stála nejvýše desítky tisíc korun a laserový radar má městská policie od poloviny loňského roku. Ten však v případě automatického měření nefunguje stoprocentně, jeho účinnost klesá za nepříznivého počasí.

„Průjezdný měřící systém má výrazně vyšší efektivitu. Data získává s neoddiskutovatelnou přesností. Zaznamená průjezd vozu na dvou místech, mezi kterými je určitá vzdálenost. Tu radar zná a podle času, za jaký daný vůz projede úsekem, je spočítána jeho průměrná rychlost,“ vysvětlil Aleš Pilař s tím, že jeden měřící systém by přišel na stovky tisíc korun. Strážníci by navíc potřebovali v případě jeho zakoupení posílit personální stav kvůli zpracovávání velkého objemu dat.

„Máme informace, že je dlouhodobě překračována rychlost v ulici Dukelských hrdinů a v opraveném úseku silnice I/35. Ta místa nejsme schopni pokrýt trvale našimi strážníky, neboť je potřebujeme k jiným činnostem,“ upozornil starosta Radim Holiš.

Na otázku, zda bude vhodnější úsekové měření, nebo stacionární, však odpoví až analýza. „Potřebovali bychom ale mít loni koupený radar nejen na hlavních komunikacích, ale také v bočních ulicích, nejméně ve čtyřech z nich se permanentně porušuje předepsaná rychlost,“ řekl Radim Holiš.

NAPIŠTE KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here