Nádraží nedělá Rožnovu dobré jméno, shodují se obyvatelé města i turisté. Foto: Alexandra Buršíková

Je to ostuda města. Tato slova volí nejčastěji obyvatelé Rožnova pod Radhoštěm, když se řeč stočí na vlakové nádraží.

„Pro město, které si tolik zakládá na cestovním ruchu, je to opravdu špatná vizitka, Zdržují se tady bezdomovci, cestující kvůli zamčeným záchodům znečišťují okolí, válejí se tady odpadky,“ postěžovala si Ludmila Podzemná, která má u nádraží novinový stánek.

Současné i minulé vedení města se snažilo o nápravu stavu, nicméně pokaždé je zarazily nedořešené majetkové poměry mezi Českými drahami a Správou železniční a dopravní cesty.

Kola osudu se teď ale začínají roztáčet směrem k lepším zítřkům. Zprávu o tom svým kolegům zastupitelům podal na posledním jednání Jaroslav Kučera, který je zároveň krajským radním pro dopravu.

„Po dvou letech váhání o tom, zda je, či není vhodné nádraží rekonstruovat, se mi podařilo dosáhnout toho, že se Správa železniční a dopravní cesty rozhodla k rekonstrukci. Týkat se bude nejen budovy, ale také nástupiště a kolejí tak, aby vše splňovalo standardy jednadvacátého století,“ vylíčil Jaroslav Kučera.

Letos se bude podle něj zpracovávat projektová dokumentace, samotná rekonstrukce za zhruba sto padesát milionů korun by se měla uskutečnit v letech 2017 a 2018.

Vedení města zprávu přijalo s nadšením. „Pro Rožnov jsou to velmi dobré zprávy. My i naši předchůdci jsme se snažili, abychom dosáhli nějaké změny, trvalo to dlouho, byl to boj, ale toto je první vlaštovka, že se náprava stavu rozjíždí,“ zhodnotil informaci starosta Radim Holiš.

Podle pracovníků Správy železniční a dopravní cesty ale zatím není důvod k oslavám. „V této chvíli hledáme možné varianty, jak požadavku pana Kučery vyhovět. Netroufal bych si ale tvrdit, že bychom už příští rok mohli mít zpracovaný projet stavby,“ řekl mluvčí podniku Marek Illiáš.

Rekonstrukci podle něj předchází řada studií, posouzení vlivu na životní prostřední, ekonomická návratnost, studie proveditelnosti stavby a podobně. „Jejich zpracování obvykle trvá rok až dva roky. V neposlední řadě situaci také komplikuje fakt, že budova nádraží je stále v majetku Českých drah,“ doplnil Marek Illiáš s tím, že k převodu by mělo dojít v polovině roku.

Komentáře