Přibližně deset lidí obsadilo ve středu 9. listopadu stoly v restauraci Písečná, kde se konaly další veřejné interpelace. Mluvit se mělo o parkování na sídlištích a veřejné hromadné dopravě v Dolních Pasekách. Z této místní části však nikdo nedorazil a žádný z dotazů k tomuto tématu tak cíleně nesměřoval. Téma se tak otevřelo až v samém závěru debaty.

    Autobusovou dopravu v místní části Dolní Paseky využívá denně padesát cestujících. Rožnov za ni musí ročně Zlínskému kraji zaplatit 460 tisíc.

    „Víme, kolik lidí tam jezdí a kolik nás to stojí. Je tam asi osm spojů, a když se podíváte na vytíženost, tak některé mají jen do sedmi lidí. Chtěli jsme proto dnes slyšet, které linky chtějí místní lidé zachovat, a které až tak nutné nejsou. Téma řešíme už delší dobu a není jednoduché z hlediska dopadu na rozpočet a funkčnost nějak rozhodnout. Máme možnost silné spoje zachovat, ale máme také spoje, které vytížené nejsou. Lidé však nepřišli, takže se s nimi budeme muset spojit jinak,“ řekl starosta Radim Holiš.

    Do celokrajského systému dopravní obslužnosti přispívá město částkou sto korun na osobu a rok, což činí milion sedm set tisíc.

    Linka na Dolní Paseky ale byla krajským úřadem vyhodnocena jako lokální, což znamená, že nemá charakter meziměstské dopravy. Zlínský kraj za ni proto požaduje úhrada ve výši sta procent nákladů.

    Téma parkování už ale zajímalo všechny. „Chystáme zadání studie revitalizace centra města a přilehlého okolí se zamřením na dynamickou i stacionární dopravu. Takže budou vytipovány nové plochy pro parkování,“ vysvětlil Radim Holiš.

    Podle bývalé zastupitelky Libuše Rousová by mělo být centrum Rožnova rozděleno na určité zóny.

    „Aby si lidé nemysleli, že se dostanou až před oltář. Musí chápat, že budou muset chodit kousek pěšky, je to pro ně zdravé a je to zdravé pro město. Pokud budou chtít odstavit auto v lukrativních zónách, budou si za to muset zaplatit,“ řekla s tím, že až třicet procent aut neplatí parkovné.

    O problému vedení města ví, proto vyčlení na dodržování pravidel parkování strážníka, který bude mít na starost jen tuto oblast.

    Parkování v panelových sídlištích by měla vyřešit studie na jejich revitalizaci. Ta už sice je ve fázi tvorby zadání pro vyhlášení architektonicko-urbanistické soutěže, realizace se nicméně uskuteční v etapách až v následujících letech. Do té doby však město musí vyřešit alespoň nejzatíženější lokality.

    „Už v dubnu zastupitelé schválili financování projektové přípravy parkoviště v Horské ulici za dvě stě tisíc korun. Na červnové schůzi pak uvolnili dalších šest set tisíc na čtyři drobné projekty v ulicích Kulturní, Vítězná, 1. máje a 5. května,“ přiblížil vedoucí odboru rozvoje Ivo Marcin.

    Další parkovací místa nejproblémovější ulici Kulturní by mohl v budoucnu vyřešit parkovací dům či podzemní stání.

    Poté bude město důsledně dbát na to, aby auta skutečně stála na parkovištích, a ne nadivoko v ulicích.

    „Není možné, aby to bylo jako v Kulturní ulici, kde je večer poloprázdné parkoviště, a řidiči mají vozy pod okny domů. Tohle bude městská policie pokutovat, protože není možné, aby lidé nebyli ochotni ujít těch sto padesát metrů. Město se nechtělo chovat pouze represivně, takže v rámci prevence nyní vybudujeme další parkovací místa. Poté už ale budeme nekompromisní,“ nastínil Ivo Marcin.

    Komentáře