Déle než rok trvající rekonstrukce křižovatky U Janíků a cesty I/35 se posunula do další fáze. Investor stavby, zlínská správa Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), zahajuje zkušební provoz.

    „Světelná signalizace v inteligentním režimu nyní funguje na křižovatce u Janíků a postupně se budou zapínat další křižovatky. Už teď se ale ukazuje, že plynulost dopravy se velmi zlepšila a nebude chybět ani původní pravé odbočení u Janíků. Díky třem pruhům tam není žádné zdržení. Nastává fáze, kdy si budeme na nové řešení zvykat, a proto žádám o trpělivost i když se bude něco dolaďovat,“ vzkázal starosta Radim Holiš.

    Fyzicky je investice státu hotová. Papírové dokončení je naplánováno na duben příštího roku.

    Pro město ale práce ještě nekončí. Projekt ŘSD například neřešil, a to je největší problém, příjezd k autobusovému a vlakovému nádraží. Kromě malého parkoviště v Meziříčské ulici nejsou další plochy, kde by lidé mohli vystoupit z auta a nasednout na hromadnou dopravu.

    „Budeme proto vyjednávat s majiteli pozemků za Českými drahami. Chceme totiž v blízké době lidem příjezd k hromadné dopravě zpříjemnit,“ vysvětlil Radim Holiš.

    Na dokončení stavby čekali řidiči přes rok. Po celou dobu se názory na podobu křižovatky různily.

    „Podle mě není příliš šťastné to, že máme tolik světel u přechodů. Myslím, že to bude brzdit provoz. Ale to ukáže až čas, uvidíme,“ řekl například Libor Hromada.

    Josef Gelner je opačného názoru. „Zatím je asi brzo něco hodnotit, podle mě bude díky rekonstrukci provoz plynulejší. Vím, že spousta lidí tomu nevěří, ale už teď přes křižovatku jezdím rychleji. Ještě jsem nezachytil žádnou větší kolonu, jak tomu bývalo dříve,“ poznamenal.

    Jiným zase nevyhovuje, že byl zrušen odbočovací bypass směrem z Valašského Meziříčí do centra města.

    „Řidiči, kteří odbočují vpravo, by nemuseli ztrácet čas v řadě s těmi, co jedou rovně. Tohle se podle mě ukáže jako problém,“ poukázal Václav Němeček.

    Dalším se zase nelíbí počet přechodů přímo v křižovatce.

    „Než člověk přejde z jedné strany na druhou, musí hned přes několik zeber. Bypas směrem na Bečvy nevítám, protože bude ještě více komplikovat chodcům přechod křižovatky,“ řekl Martin Grussmann.

    Komentáře