Lidé debatovali o dopravě v centru Rožnova

Pracovníci radnice představili analýzu zatížení středu města auty při různých variantách organizace dopravy. Lidé měli připomínky. Foto: Alexandra Buršíková

Eliminovat dopravní kolize a zácpy, snížit počet aut projíždějících centrem a zklidnit náměstí. Takové zadání dostala ke zpracování společnost Udimo, zabývající se silničním a městským inženýrstvím. Vypracovala pět variant řešení. Ta společně s vedením radnice představila ve středu 20. září veřejnosti.

„Chtěli jsme prověřit různé možnosti toho, jak organizovat dopravu v centru města. A to proto, že zaznamenáváme protichůdné požadavky různých skupin obyvatel, ať už od podnikatelů nebo rezidentů. Nechali jsme si proto zpracovat matematický model různých variant, abychom věděli, co to které řešení udělá s dopravou, jestli poroste nebo klesne,“ řekl městský architekt Jan Horký.

Nejradikálnější varianta zamezuje průjezd centrem, uzavření ulic Palackého, Nerudovy a zavření přístupu z náměstí Míru. Vstup na Masarykovo náměstí a výstup by byl jen ulicemi Sokolská a Bayerova. Intenzita dopravy by tak činila 1,5 až 2 tisíce aut za 24 hodin.

Další model zamezuje provozu v ulicích Palackého a Nerudova, přístup do centra je přes náměstí Míru a z ulice Sokolské a Bayerovy. Maximální modelové zatížení by pak činilo 1,5 až 2 tisíce vozidel.

Třetí varianta zabraňuje vstupu do centra z ulice Nerudovy a z náměstí Míru, průjezd je zachován přes centrum v trase Sokolská, Bayerova, Masarykovo náměstí a Palackého. Vstup do centra je z ulice Bayerova/Sokolská. Omezeně pak z ulice Na Zahradách. Doprava v místě by se tak vyšplhala na 1,1 až 2,6 tisíc aut za 24 hodin.

Další model zapojuje Nádražní do křižovatky ulic Videčská a Pionýrů. Vjezd na Masarykovo náměstí je z ulice Nerudovy, z náměstí Míru a z ulic Sokolská a Bayerova, omezeně pak Na Zahradách. Množství aut by kolidovalo mezi 1,6 až 2,9 tisíci.

Poslední návrh pak zobousměrňuje Palackého ulici a uzavírá Nerudovu. Vstup do centra je z ulic Palackého, náměstí Míru, Bayerova/Sokolská. Maximální modelové zatížení: 1,6 a 2,2 tisíc aut za 24 hodin.

Veřejného projednání se účastnily desítky lidí, kteří chtěli další varianty. Nejčastěji Rožnované volali po zjednosměrnění ulice Palackého pro vjezd s tím, že a výjezd by byl veden přes jednosměrnou Nádražní ulici, v níž by se parkovalo. „Nemyslím si, že potřebujeme mít obousměrné ulice. To by totálně zablokovalo dopravu. Pokud chceme dostat lidi na náměstí, tak bychom měli udělat jednosměrné ulice. Problém je v tom, že lidé nemají kde zastavit. Pokud nenajdeme místo, kde by mohli nechat auto, můžeme zprůjezdňovat a zavírat, co chceme, ale ty lidi tam nedostaneme,“ řekl jeden z účastníků debaty.

Lidé také volali po parkovacím domu a kruhovém objezdu ulic Videčská, Pionýrů a Nádražní, který by zvýšil bezpečnost dopravy, což je důležité už kvůli tomu, že je v blízkosti mateřinka i škola.

„Máme vyhotoveny jen ty varianty, které jsme představili. Pokud je poptávka po dalších, můžeme je doplnit,“ podotkl Pavel Roháč ze společnosti Udimo.

 

 

 

NAPIŠTE KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here