Rožnov pod Radhoštěm

Nový semafor na křižovatce U Janíka prodlužuje možnost odbočit od Valašského Meziříčí do centra města

V polovině listopadu se rožnovská křižovatka U Janíka dočkala významného vylepšení. Na odbočení ze směru od Valašského Meziříčí přibyla nová odbočovací šipka směrem na centrum města. Tato úprava by měla zvýšit plynulost a zrychlit silniční provoz.

Na nejvytíženější rožnovské křižovatce U Janíka přibyl v minulých dnech nový semafor, který rozšiřuje možnost odbočit ze silnice I/35 do centra města.

TOMÁŠ GROSS, místostarosta města
„Ten pravý pruh, kterým přijíždí řidiči, byl prozatím závislý na jednom semaforu, který umožňoval jízdu vpřed i doprava, což samozřejmě značným způsobem komplikovalo dopravu v Rožnově. Teď se přidalo nové dopravní značení silniční a umožňuje řidičům, kteří budou v pravém pruhu, odbočovat doprava i ve chvílích, kdy rovně průjezd možný není.“

Vodorovné značení prozatím zůstane ve stejné podobě. Pravý pruh bude tedy dál umožňovat taklé jízdu rovně směrem na nábřeží Dukelských hrdinů.

TOMÁŠ GROSS, místostarosta města
„Je pravda, že za křižovatkou se ty pruhy sbíhají do jednoho. Tak uvidíme, jaké bude vyhodnocení. Teď budeme ve fázi, když budeme samozřejmě sbírat data, měřit. Ale to přeznačení vodorovného značení v této chvíli není ve hře, navíc se pohybujeme stále na silnici I/35, to znamená na státní silnici Ředitelství silnic a dálnic.“

O obnově takzvaného bypassu směrem do centra se zatím také neuvažuje. Během příštího roku se ale chystá úprava všech křižovatek od Eroplánu až po nově zrekonstruovaný vjezd do bývalé Tesly. Řidiči by se tak konečně mohli dočkat plynulého průjezdu celým průtahem města.

JIŘÍ ZUKAL, pracovník servisní firmy Patriot
„V příštím roce je plánovaná rekonstrukce dalších dvou křižovatek na průtahu, kde bude dodána stejná technologie, jako je tady, jako je na Zuberské, jako je na přechodu u tratě. Křižovatky jsou propojeny metalickým korekčním kabelem a tyto technické prvky nám dovolí, abychom po výměně technologie zpracovali zelenou vlnu, která pravděpodobně ale nebude v provozu celý den z důvodu efektivity řízení, ale pouze na ranní a odpolední špičku. V době mezi tímto obdobím to pojede v izolovaném režimu, abychom dosáhli co nejvíce efektivního řízení.“

Právě nesoulad různých technologií a finanční náklady na jejich výměnu prozatím bránily tomu, aby mezi křižovatkami mohla fungovat takzvaná zelená vlna.

Back to top button