Zastupitelé se seznámili s výsledky studie proveditelnosti a účelnosti obchvatu Frenštátu
Město Frenštát pod Radhoštěm si nechalo zpracovat studii proveditelnosti a účelnosti stavby obchvatu města. Na základě připomínek obyvatel došlo k revizi původního návrhu. Nově se plánuje pouze přeložka silnice na severním okraji města a rekonstrukce stávajících komunikací, které propojují průmyslové areály.
Na posledním jednání frenštátského zastupitelstva se probíraly výsledky studie proveditelnosti a účelnosti, která se týkala upraveného projektu obchvatu města.
JAN REJMAN, starosta města
„Není to úplně obchvat, protože na základě připomínek občanů došlo k výrazné revizní celého tohoto dokumentu té studie proveditelnosti, kterou pro nás dělá firma SHB. TY připomínky občanů byly akceptovány, tak aby to nebyl obchvat a dnes už jsou to ve své podstatě obslužné komunikace. Jak pro lokalitu vedle stadionu a tam tu novou zástavbu co vzniká na katastru Tiché. A z druhé strany se snažíme i odklonit tu nákladní dopravu do průmyslové zóny aby to nejezdilo všechno přes centrum.“
Někteří zastupitelé s předloženou variantou nesouhlasí a požadují vypracování druhé studie proveditelnosti i ve variantě původního koridoru dosud zakresleného v územním plánu ze 70.let.
MILAN LOPRAIS, zastupitel města
“Ten projekt dostal nějakých změn a na základě podnětů občanů se upravil, zejména ty problematické části kolem Křenkovy zahrady, Markova kopce, demolice rodinných domů občanů Frenštátu a dalších skoro neuvěřitelných věcí, které ten projekt původně zahrnoval. Já přesto všechno považuju tuto variantu obchvatu za špatnou a budu sám za sebe doufat, že se nikdy nebude realizovat.”
MARTINA HAVELKOVÁ, zastupitelka města
„Já si myslím, že pokud budou vybudované tady ty dvě účelové cesty, tak se tranzitní doprava nezmění.“
Vzhledem k tomu, že se jednalo pouze o seznámení s hotovou studií, zastupitelé o ničem nehlasovali a závěry jen vzali na vědomí.
JAN REJMAN, starosta města
“Nejzásadnější změny jsou v tom, že předtím to byla silnice první třídy. Dneska je to silnice druhé třídy a nebo třetí třídy, tedy výrazný rozdíl a jsou to obslužné komunikace ale není to něco, co by město obkroužilo a přenášelo veškerou dopravu mimo.“