Obyvatelé Rožnova se dočkají nového železničního přejezdu a podchodu, který zkrátí cestu kolem vlakového nádraží
Výstavba jednosměrného úrovňového přejezdu pro automobily, cyklisty i pěší a vybudování nového podchodu přímo vedle vlakového nádraží. To byly dva hlavní předměty jednání vedení Rožnova s náměstkem generálního ředitele Správy železniční a dopravní cesty.
Ve čtvrtek 6. února proběhlo společné jednání zástupců rožnovské radnice s náměstkem pro modernizaci dráhy Správy železniční a dopravní cesty. Jedním z probíraných témat byl vznik nového přejezdu v místě současného podchodu mezi ulicemi 1. máje a Meziříčská.
JAN KUČERA, starosta města
„Dnes už to bylo druhé jednání se Správou železnic, a já jim chci poděkovat za vstřícné jednání, a myslím si že jsme našli cestu, jak bychom místo podchodu, který není bezbariérový ale je bariérový mohli najít cestu k přejezdu pro automobily, které by jednosměrně mohli vyjíždět z ulice 1. máje na silnici I/35, bezbariérového přejezdu pro cyklisty a průchodu pro chodce.„
Se vznikem nového přejezdu bude potřeba upravit i budoucí napojení na silnici I/35. Proto bude město jednat také s Ředitelstvím silnic a dálnic.
JAN KUČERA, starosta města
„Naše ambice je, abychom ty křižovatky, které tam jsou přeřešili. Protože pokud se podíváme výjezd od supermarketu nebo pokud se podíváme na tu křižovatku, která je u Fast Mallu, tak ta je kritická, tam se děje hodně dopravních nehod. Celý tento úsek bychom mohli součástí toho přeřešit, tak aby tady doprava fungovala a nevznikaly kolizní situace.“
Řešilo se také vybudování nového podchodu, který se nepodařilo zrealizovat při nedávno dokončené rekonstrukci vlakového nádraží.
JAN KUČERA, starosta města
„Bylo to ze dvou důvodů. Nebyly na to peníze a nebyly pozemky. My jsme ty pozemky vykoupili a tím pro to vznikl prostor, protože tady může vzniknout zaústění do podchodu, který povede směrem k Travináři. A zkrátí lidem čas, nebudou muset obcházet koleje ale budou moci chodit přímo.„
Díky podchodu tak občané ušetří čas a celkově se v oblasti zvýší bezpečnost. Podchod bude dostatečně osvětlen a měl by být i pod kamerovým dohledem.
MOJMÍR NEJEZCHLEB, náměstek generálního ředitele SŽDC
„Dneska jsem se dozvěděl tady od představitelů města, že to je horizont tak 2027-29. Tak se musíme domluvit na postupových krocích. Zavnímal jsem, že první by měl být na řadě ten přejezd a potom třeba návazně ten podchod. Ale určitě do roku 2029 asi jsme schopni udělat obě záležitosti.“